Primăria „toacă” 70.000 de lei pe „big brother” în două parcuri și parcarea de TIR-uri

Data : 24 mai 2019

1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars
Loading...Loading...

Cele trei sisteme Full HD, cu recunoaștere facială și infraroșu, puteau fi cumpărate cu 36.000 de lei

Primăria Galați pune la bătaie suma 70.500 lei fără TVA pentru un contract de „achiziţie Sisteme de Supraveghere Video în obiective care aparţin Municipiului Galaţi – furnizare cu montaj”. Este vorba de instalarea unor sisteme de supraveghere video în Parcul Viva, în Parcul Penny Market din Micro 17, de pe strada Oltului și în Parcarea drumului de centură de strada Macului, mai precis în parcarea de TIR-uri.

Dincolo de bunele intenții, pentru că este necesară supravegherea video în cele trei locații, așa cum se întâmplă de obicei atunci când vine vorba de achizițiile Primăriei Galați sunt o serie de detalii care sugerează că se toacă o sumă importantă pentru echipamente care puteau fi cumpărate cu mult mai puțini bani.

Este vorba de 3 sisteme de supraveghere video, cu un total de 32 de camere, 3 monitoare și 4 hard-uri de 4 TB fiecare. În medie, fiecare locație ar avea alocate 11 camere de supraveghere.

Noi am găsit sisteme cu mult mai ieftine. Spre exemplu, un kit complet de supraveghere, cu 8 camere, nu cu 11 camere, de 2 MP, IR 20M, Full HD, Hikvision, poate fi cumpărat cu 1 217,65 lei fără TVA. Sistemul respectiv are o rezoluție Full HD 1080P, recunoaștere facială până la 25 de metri, infraroșu la 20 de metri, unghi de 85 grade, înregistrare la detectie de mișcare, conectare pe PC, telefon mobil, tabletă. Cablarea este inclusă în preț.

Nici Parcul Viva, nici parcarea de TIR-uri, de obicei goală, nu sunt atât de mari încât să nu poată fi monitorizate cu 8 camere. Ca să nu mai vorbim de părculețul de lângă magazinul Penny din Micro 17, care nu ar avea nevoie decât de 2-3 camere de supraveghere. Deci problema achiziției putea fi rezolvată 3.600 lei. Cu jumătate din bani.

Deși oficial contractul este unul de „achiziţie Sisteme de Supraveghere Video”, respectiv „furnizare cu montaj”, în caietul de sarcini se mai face referire și la o mentenanță a sistemului pentru o perioadă de 24 de luni. Ar fi vorba, între altele, de „inspecție vizuală și curățare a NVR-ului”, „verificare mod de înregistrare și imagini înregistrate” sau „verificare perioadă de stocare imagini”.

De ce astfel de operațiuni ar trebui să fie realizate de o firmă, în condițiile în care cele trei noi sisteme de supraveghere ar trebuie să fie integrate în cadrul Dispeceratului de la Poliția Locală, în care există deja sistemul de supraveghere instalat odată cu „unda verde”. Locul celor trei monitoare de 24 inch prin care sunt supravegheate cele 3 noi locații este la acest dispecerat, iar curățarea NVR-ului și administrarea imaginilor stocate ar trebui să fie realizată de polițiștii locali, nu de băieții de la firmă.

Dar povestea cu mentenanța, introdusă în contract prin apropo-urile din caietul de sarcini, are rostul ei, pentru că oferă posibilitatea încheierii unor acte adiționale la contract.

Foto: youtube/Viorel Șoldan

Share on FacebookShare on Google+Tweet about this on Twitter

Articole scrise de