Nava „Concordia EU 2019” a AFDJ Galați, „botezată” la Șantierul Naval din Giurgiu

Data : 18 martie 2019

1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars
Loading...Loading...

Construirea navei, în valoare de aproape de 15,8 milioane lei, a fost finanțată în procent de 85% din fonduri europene.

În cursul săptămânii viitoare, la Șantierul Naval ATG Giurgiu va avea loc ceremonia botezării noii de nave de semnalizare a Administrației Fluviale a Dunării de Jos (AFDJ) Galați, „Concordia EU 2019”. Intrarea noii nave în dotarea administrației fluviale este o premieră a perioadei de după 1990 în condițiile în care navele de semnalizare existente în prezent în flota AFDJ au fost construite în urmă cu 35 de ani.

Evenimentul va avea loc pe data de 26 martie, în prezența reprezentanților Ministerului Transporturilor, ai Comisiei Europene și ai Agenției INEA, Agenția Executivă pentru Inovare și Rețele a Comisiei Europene care gestionează programele UE legate de transporturi, energie și telecomunicații.

Construirea navei a fost începută după ce, în premieră, AFDJ Galați a accesat finanțări europene în valoare de aproximativ 14 milioane de euro pentru construirea unor nave tehnice care să intre în flota companiei naționale. Din această finanțare este construită noua navă de semnalizare și un complex de dragaj. Construirea acestor nave este finanțată în procent de 85% prin din fonduri asigurate prin Mecanismului de Interconectare a Europei (CEF), componenta CEF-Transporturi, restul de 15% din fonduri fiind asigurare de la bugetul Ministerului Transporturilor. Noua navă de semnalizare costă aproape 15,8 milioane de lei.

Nava va avea un deplasament de 332 tdw, o lungime de 36 metri, lăţimea de 9 de metri și un pescaj de 1,4 metri. Va avea o propulsie de 2X390 kw și o autonomie de 220 ore.

„Această navă de semnalizare va activa pe sectorul administrat de partea română, de către AFDJ, din cadrul sectorului româno-bulgar al Dunării şi, în special în zona, Bechet-Corabia. Acolo, în special în această zonă, la kilometrii 679-625, avem câteva puncte critice unde trebuie să monitorizăm în permanenţă, în special atunci când cotele Dunării sunt scăzute, debitul este scăzut şi scade adâncimea de pe şenal.

Nava va fi folosită, în special, pentru semnalizarea plutitoare, fiind o navă modernă, cu o viteză de deplasare de 16 kilometri la oră, se poate deplasa rapid în zonele unde este nevoie de intervenţie pentru relocarea semnalizării plutitoare”, declara recent directorul AFDJ Galați, Dorian Dumitru.

În prezent, în flota AFDJ se află cinci nave de semnalizare, toate construite la Giurgiu în perioada 1982 – 1984.

Foto: shipyardatg.ro

Share on FacebookShare on Google+Tweet about this on Twitter

Articole scrise de