La Șantierul Naval „Damen” a fost lansată nava „Bibby WaveMaster Horizon”

Data : 29 martie 2019

1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars
Loading...Loading...

Nava de tipul SOV 9020 este destinată întreținerii parcurilor eoliene din Marea Nordului.

La Cala Dunăre a Șantierului Naval „Damen” a fost lansată nava „Bibby WaveMaster Horizon”, a doua comandă dintr-o serie de nave construite pentru compania Bibby Marine Services Ltd din Marea Britanie.

Noua navă este destinată întreținerii a două parcuri eoliene din Marea Nordului, pentru Siemens Gamesa Renewable Energy și EnBW.

Specialiștii de la „Damen” au dezvoltat nava de tipul SOV 9020 printr-o strânsă colaborare cu specialiști din industria energiei regenerabile. Este o navă specială de tip Service Operations Vessel (SOV). Echipată cu DP2, nava a fost proiectată de „Damen” cu un sistem de acces cu compensare a mişcării (Walk-to-Work), astfel încât ascensorul către pasarelă are şase platforme de acces. Asta înseamnă că personalul poate întotdeauna să acceseze pasarela evitând folosirea scărilor.

În construirea navei a fost luat în considerație avântul industriei turbinelor eoliene şi tendinţă acestora de a avansa în dezvoltarea unor proiecte maritime, acest concept personalizat garantând accesul confortabil, rapid şi sigur către turbine, cu costuri mai reduse, în peste 80% din situaţii, inclusiv în cazul celui mai dificil scenariu şi anume condiţiile din partea centrală a Mării Nordului.

Nava poate rămâne pe mare pe perioade de până la o lună. Cazarea standard tip „Comfort Class 2” asigură 60 de cabine individuale, capacitatea totală de personal la bord fiind de 90 de membri ai echipajului și specialiști în turbine eoliene.

Cu prilejul lansării, nava „Bibby WaveMaster Horizon” a fost botezată prin tradiționala spargerea sticlei de șampanie de bordaj de Mirna Robert-Du Ry van Beest Holle, soția lui Damen Peter Robert. Peter, director de dezvoltare a afacerilor la Damen, care a contribuit la dezvoltarea SOV 9020 de la începuturile proiectului.

Compania din Marea Britanie e mulțumită de navele construite la Galați

„Este una dintre cele mai performante nave care ne vor permite să vem acces la platformele eoliene. Tehnicienii și personalul care vor locui la bordul acestei nave, vor avea parte de condiții din cele mai bune. Nava va opera în zona germană a Mării Nordului, la cele două platforme eoliene de acolo”, a declarat Rino Brugge, managing director al Șantierului Naval Damen Galați.

Reprezentantul companiei din Marea Britanie a declarat că a fost comandată și a doua navă după ce prima navă , „WaveMaster 1”. livrată în 2017, și-a dovedit performanțele în exploatare.

„Astăzi, cu mare mândrie, lansăm și botezăm ”Bibby WaveMaster Horizon”. Această navă se bazează pe experiența uimitoare a navei surori Bibby ”WaveMaster 1”. De la livrarea în septembrie 2017, ”Bibby WaveMaster 1” a lucrat în mod continuu în sectoarele eoliene și de petrol și gaze. Prin urmare, suntem încrezători că ”Bibby WaveMaster Horizon” va funcționa la fel de bine pentru clienții noștri Siemens Gamesa Renewable Energy și ENBW și va stabili un nou punct de referință în operațiunile de operare eoliene offshore și în sectorul de întreținere”, a declarat Stephen Bolton, managing director la Bibby Marine Services LTD.

Managerul de vânzări al „Damen”, Arjen van Elk a declarat la rândul său că este o satisfacție de reușita acestui proiect de navă, realizat în colaborare cu specialiștii de la compania britanică: „Am primit un feedback foarte pozitiv de la Bibby Marine Services Ltd privind ”Bibby WaveMaster 1” și avem toată încrederea că ”Bibby WaveMaster Horizon” va aduce un avantaj fantastic Bibby Marine Services Ltd și clienților săi. De la începutul dezvoltării SOV, ne-am bucurat de o foarte bună colaborare și mă bucur să văd că acest lucru va continua”.

Un proiect special, pentru reducerea impactului valurilor

Pe durata celor doi ani de concepere a proiectului, la care au lucrat în comun proiectanții de la „Damen” și reprezentanții Bibby Marine Services Ltd., a fost acordată o atenţie deosebită confortului echipajului.

Astfel, corpul este mai lung decât cel al unei nave convenţionale de aprovizionare a platformelor maritime, iar secţiunea prova a fost coborâtă cu 1,5 metri pentru a crea forme „V” pronunţate. Această característică asigură o reducere semnificativă a impactului valurilor şi măreşte eficienţa propulsoarelor prova. Un astfel de propulsor poate asigura o foarte bună manevrabilitate a unei nave, care poate fi rotită „în loc”, la 360 de grade, ca și cum s-ar roti în jurul unei axe.

Pupa navei a fost şi ea adaptată la sarcinile pentru care nava a fost proiectată, inclusiv pentru operaţiunile cu pupa în val. Profilul „V” accentuat, precum şi pupa mai zveltă, fac ca aceste operaţiuni să fie mai comode decât la o navă tip PSV.

Există de asemenea şi o zonă de depozitare pentru containere, aceasta fiind adaptată pentru ca nava să poată depozita la bord containere de diferite dimensiuni. Nava este destinată operaţiunilor de întreţinere planificată şi în caz de avarie a turbinelor eoliene, operatiuni în caz de avarie, operaţiuni de recuperare, opțional putând fi utilizată la operaţiuni de stingere a incendiilor.

Nava este construită sub supravegherea Societăţii de Clasificare Det Norske Veritas Galați.

La „Damen” se menține ritmul livrării a 20 de nave în fiecare an

Potrivit directorului șantierului naval, va fi menținut și în acest an ritmul producției prin livrarea a aproximativ 20 de nave în fiecare an:

„În general, noi livrăm 20 de nave pe an, anul acesta avem în portofoliu 18. În cei 20 de ani de când Damen a preluat Șantierul de la Galați am livrat în jur de 1.300 de nave. Multe dintre ele sunt comandate de clienţi care au revenit la noi, aşa cum este şi cazul clientului de astăzi, care s-a întors să construiască şi cea de-a doua navă tot la noi”, a precizat Rino Brugge.

Caracteristicile navei ”Bibby WaveMaster” – SOV 9020

Lungimea maximă – 89,65 m
Lungimea între perpendiculare – 84,96 m
Lătimea maximă – 20 m
Pescajul proiectat – 4,65 m
Înălțimea la puntea principală – 8 m
Bordul liber -3,35 m
Viteza – 13 noduri (mile marine/oră)
Zona de navigație – nelimitată
Tonaj brut (TRB) – aprox. >6000 GT
Deadweight – 2.139 tone dead weight

Share on FacebookShare on Google+Tweet about this on Twitter

Articole scrise de