La Galați se construiește pe baza falsurilor. Cazul blocului de la „Casa Sindicatelor” (2)

Autor :

Data : 25 februarie 2019

1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars
Loading...Loading...

În proiect, carosabilul are lățimea de 7 metri, dar în realitate e de numai 3 metri.

Revenim cu câteva detalii în cazul blocului care va fi construit pe strada Morilor, vizavi de Casa de Cultură a Sindicatelor. Blocul e construit de dezvoltatorul imobiliar Eurosalt Manufacturing SRL Galați pe un teren de 1.600 mp, proprietatea firmei Titan Steel SRL Galați, al cărui sediu este pe undeva prin Port, prin zona Intfor. Documentația în baza căreia a fost aprobată Hotărârea Consiliului Municipal nr 532/27.09.2018 pentru aprobarea Planului de Urbanism de Detaliu pentru „construire locuințe colective D+P=4E (2E retras) și împrejmuire, str Morilor nr 147-149, mun Galați” cuprinde toate avizele.

Și-au dat acordul și cei de la ISU, deși blocul este construit la limita rezervorului destinat să asigure apa pentru intervențiile Pompierilor la eventualele incendii produse la obiectivele din zonă, Casa de Cultură a Sindicatelor cu sala de spectacole de 700 de locuri, Banca Transilvania, BCR, BRD, Finanțele Publice, două clinici medicale, etc.

Există și „raportul informării și consultării publicului”, realizat în luna august 2018, exact în timp arhitectul șef Dragoș Buhociu răspundea cu aroganță la memoriul proprietarilor locuințelor din zonă, exasperați că noul bloc va fi construit la 3 metri de ferestrele lor: „toate obiecțiile dumneavoastră sunt nefondate și rău intenționate”, era răspunsul arhiectului șef.

Există la dosar și avizul nr 73.759/07.08.2018, al Comisiei Municipale de Siguranța Circulației din Primăria Galați, care sub semnătura președintelui comisiei, Cristian Capetis a dat următoarea rezoluție: „AVIZ FAVORABIL. Prezentul aviz este valabil cu respectarea următoarelor mențiuni – nu este cazul”.

Chiar era cazul de mențiuni, observații, explicații, pentru că una este în proiect și cu totul alta este situația reală.

Lățimea carosabilului străzii Morilor: în proiect de 6 metri, în realitate de 3 metri

Amplasamentul noului bloc este chiar lângă Casa de Cultură a Sindicatelor, în zona în care carosabilul străzii Morilor este redus la o singură bandă și conducătorii auto trebuie să își acorde prioritate unul altuia pentru a traversa zona spre și dinspre strada Brăilei.

În proiect este prezentat un desen conform căreia strada Morilor are o lățime de 13,5 metri, cu carosabil cu lățimea de 7 metri, câte o bandă pe 3,5 metri pe sens și două trotuare, de 3,5 metri și 3 metri.

foto 1

Desenul sugerează că în zona noului bloc lucrurile sunt OK, sunt condiții optime de trafic, dar acest desen este valabil pentru orice alt sector al străzii Morilor, numai pentru zona noului bloc nu. Întrebarea este de ce a fost inclus în proiect, pentru că nu are nicio legătură cu zona în care va fi construit blocul!

Ce-i drept, la „partea scrisă”, în memoriul tehnic se menționează că în zona blocului lățimea carosabilului străzii Morilor are o strangulare și se menționează că în zona „strangulată” ampriza este de 7 metri. La jumătate față de cea din „partea desenată”.

În realitate, în acea zonă este o singură bandă de circulație și două trotuare, unul de 1,63 metri, celălalt de 1,05 metri, care abia permit să circule un singur pieton. Lățimea carosabilului din acea zonă este mai mică decât prevede Codul Rutier, fiind de numai 3 metri.

foto 2 (1)

Iată ce se scrie în proiect, în memoriul justificativ, la pct 3.1, despre „Accesibilitate la căile de comunicație”:

„Accesul carosabil și pietonal la teren se face pe latura de vest din str Morilor, care se încadrează la străzi de tip III, cu o ampriză de 13,5 metri, cu două sensuri de circulație (7 metri) și trotuare pietonale aferente de 3,5 și 3 metri. Starea străzii este bună dar se strangulează în zona Casei de Cultură, respectiv a terenului studiat la o ampriză de 7 metri”.

foto 3

Se jonglează cu termenii, ampriză, carosabil, trotuare, pentru ca întreaga poveste să fie învăluită în ceață. În cel mai favorabil caz pentru dezvoltatorul imobiliar Eurosalt Manufacturing SRL, pe datele sale, scăzând din ampriza de 7 metri cei 2,68 metri de trotuare lățimea carosabilului ar fi 4 metri și 32 cm.

Dar ar fi un fals. Nici ampriza nu-i de 7 metri, nici carosabilul de 4 metri.

„Banda de circulație” este de 3 metri

În realitate „banda de circulație” din zona respectivă este de mai puțin de 3 metri, pentru că deasupra ei se află un atic al clădirii Casei de Cultură a Sindicatelor, care restricționează circulația cu un gabarit mai mare decât a unei ambulanțe, cum ar fi spre exemplu o utilitară a Pompierilor.

Proprietarii locuințelor din zonă s-au adresat Primăriei Galați solicitând să fie analizată situația la fața locului, pentru a se constata cum stau lucrurile în realitate:

„Strada Morilor, pe sectorul unde se află terenul pe care ar urma să se construiască locuințele colective și unde este prevăzut accesul carosabil și pietonal conform memoriului justificativ – respectiv pe toată zona de deschidere la stradă, de 24,81 metri, are o lățime de doar 3,00 metri.

Însă așa cum se observă din fotografii, lățimea utilă a străzii este diminuată considerabil de aticul decorativ al clădirii Casei de Cultură a Sindicatelor ce depășește lățimea trotuarului. Accesul carosabil fiind diminuat sub 3 metri, este imposibilă intrarea unei mașini de pompieri”, se spune în memoriul adresat Primăriei Galați de proprietarii locuințelor din zonă.

Oamenii au cerut măsurători la fața locului, Primăria domnului Pucheanu le-a persiflat cererea

Trebuie să luăm în calcul că orice arhitect poate să greșească, intenționat – la cererea dezvoltatorului imobiliar – sau neintenționat, pentru simplul motiv că nu a fost atent la date.

Important este să existe cineva care să verifice aceste erori și să pună lucrurile în ordine. În cazul de față, proprietarii locuințelor din zonă s-au adresat Primăriei Galați solicitând efectuarea unor măsurători la fața locului de către reprezentanții municipalității și ai Serviciului de Disciplina în Construcții de la Poliția Locală:

„Având în vedere situația prezentată vă solicităm din nou să efectuați propriile măsurători (cu convocarea și în prezența subsemnaților) pentru verificarea situației reale”.

Am scris deja care a fost răspunsul dat de Primăria Galați la această solicitare: „toate obiecțiile dumneavoastră sunt nefondate și rău intenționate”.

Întrebare retorică: sunt mai importante falsurile din proiectele aprobate „en fanfare” la Primăria Galați decât solicitarea unor gălățeni plătitori de impozite de a se verifica prin măsurători un astfel de fals? Practica demonstrează că da.

Share on FacebookShare on Google+Tweet about this on Twitter

Articole scrise de