Deputatul Cristache oferă soluţii pentru înnoirea parcului auto al Transurb

Data : 26 februarie 2019

1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars
Loading...Loading...

PMP susţine nevoia înnoirii parcului auto prin accesare de fonduri europene.

Preşedintele PMP Galaţi, Cătălin Cristache, îl acuză pe primarul PSD, Ionuţ Pucheanu, că intenţionează să închidă Transurb la fel cum a procedat în toamnă cu Calorgal.

„Într-un interviu recent, primarul Ionuţ Pucheanu (PSD) ne anunţa intenţia sa de a închide Transurb fix pe modelul Calorgal. Spunea că e marea sa prioritate în anul 2019. Personal, nu sunt de acord. Mi se pare o idee proastă ca, atunci când un lucru nu merge, să-l arunci cu totul la coşul de gunoi când poate fi reparat”, se arată într-o postare pe pagina de Facebook a liderului opoziţiei gălăţene.

Pentru a evita sfârşitul fatidic al Transurb, PMP susţine nevoia înnoirii parcului auto prin accesare de fonduri europene prin Programul Operaţional Regional administrat de MDRAP. Cristache a prezentat două axe prioritare (3.2 şi 4.1) care ar putea să deţină răspunsul problemei transportului în comun din Galaţi. Astfel, programul de finanţare pentru reducerea emisiilor de carbon în municipiile reședință de județ prin investiții bazate pe planurile de mobilitate urbană durabilă are o valoare totală eligibilă a cererii de finanțare între minimum 500.000 euro şi maximum 20.000.000 euro. Contribuţia beneficiarului este de minimum 2%. Termenul limită pentru depunerea cererii de finanţare este 29 martie 2019, ora 12.00.

Celălalt program, cel de finanţare pentru reducerea emisiilor de carbon în zonele urbane bazată pe planurile de mobilitate urbană durabilă, are, la rândul său, o valoarea totală eligibilă a cererii de finanțare între minimum 500.000 euro şi maximum 48.000.000 euro. Contribuţia beneficiarului este de minimum 2%. Vestea bună este că apelul pe această axă nu s-a lansat.

În opinia lui Cătălin Cristache, accesarea fondurilor europene se poate face doar dacă sunt îndeplinite patru condiţii:

„a) Oameni în primărie care să ştie să facă proiecte. Cei de acum habar nu au, singurul lor merit fiind acela că au carnete de partid PSD, ALDE şi UNPR; b) Interes politic ca proiectele să fie puse în aplicare. Or, PSD doreşte ca Galaţiul să fie un oraş subdezvoltat, pentru a-l putea controla; c) Conducerea Transurb să-şi dorească un parc auto nou. Acum, ei câştigă mai bine din comisioanele pe reparaţii sau din aducerea de SH-uri; d) Firmele private care au preluat rute de la Transurb să nu mai împiedice decizia politică în favoarea accesării fondurilor europene, pe motiv că transportul public în comun oferit de municipalitate ar deveni foarte problematic din perspectiva concurenţei generate”, a concluzionat preşedintele PMP Galaţi.

 



Share on FacebookShare on Google+Tweet about this on Twitter

Articole scrise de