Analiză Colliers: Galațiul este în linia a 2-a în privința potențialului de forță de muncă

Data : 12 aprilie 2019

1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars
Loading...Loading...

Din păcate, stăm prost la calitatea infrastructurii de transport și la capitolul parcuri industriale

Potrivit datelor companiei de consultanţă Colliers International, centrele universitare şi industriale reprezintă un adevărat „magnet“ pentru locurile de muncă, atât în judeţul respectiv, cât şi pentru cele din jur.

Pentru activităţi industriale potenţial pentru forţă de muncă există în nord-estul ţării, în judeţele Botoşani, Suceava, Neamţ, Iaşi, Vaslui şi Bacău, dar şi în Brăila, Galaţi, Dâmboviţa şi Prahova.

„Am realizat o hartă cu privire la zonele unde avem o cerere ridicată atât pe producţie, cât şi pe logistică. Spre exemplu zona de nord-est rămâne una cu potenţial ridicat pentru forţa de muncă de acolo, dar în continuare este afectată de lipsa infrastructurii. Pe hartă apar numai zonele «hot» de acum, altfel întreaga hartă putea fi colorată“, a spus Laurenţiu Duică, director, industrial agency al Colliers International Romania la evenimentul „ZF Transport, Logistics & Automotive Summit 2019”.

Colliers International Romania a realizat o analiză în care au fost alese 30 de orașe din România, care au fost evaluate prin prisma atractivității pentru activitățile de depozitare și pentru cele de producție. În realizarea acestei analize au fost folosiți mai mulți indicatori, printre care distanța față de punctele vamale, diverse serii de date privind forța de muncă (cum ar fi salariile, vârsta, potențialul neutilizat), calitatea transportului local, parcurile industriale existente.  

Astfel, orașele din care tranzitul către punctele vamale principale (Nădlac, Borș, Giurgiu) este cel mai scurt sunt Arad, Timișoara, Alba-Iulia, Oradea, Sibiu.

Cea mai mare disponibilitate a forței de muncă se regăsește în afara Arcului Carpatic, în orașe din zona Moldovei și din sudul țării: Iași, Suceava, Craiova, Bacău, Galați.

Orașele cu cea mai mare suprafață cumulată a parcurilor industriale, administrate în cea mai mare parte de către autoritățile locale, sunt Ploiești, Cluj-Napoca, Brașov, Oradea și Sibiu.

Galațiul stă foarte prost la câțiva dintre indicatorii care au stat la baza acestei analize: infrastructura de transport e de proastă calitate, spații de depozitare și de producție la exigențele actuale nu prea mai există, Parcul Industrial nu prea mai există nici el după ce Primăria Galați a pierdut procesul cu firma ucraineană VVK Euro Tehnologic SRL.

Share on FacebookShare on Google+Tweet about this on Twitter

Articole scrise de

Adresa ta de email nu va fi publicată. Sunt obligatorii câmpurile marcate cu *