ALDE: Căpușa Transurb-ului sau Transurb-ul căpușelor?

Autor :

Data : 21 mai 2018

1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars
Loading...Loading...

Episodul I: Câți kilometri suge o căpusă?

Aflam săptămâna trecută dintr-un fel de comunicat comun ALDE/TRANSURB cum că dezastrul de la societatea gălățeană de transport în comun este provocat de niște funcționari răi de prin primărie și de gura cea răuvoitoare a lumii.

I-am văzut într-o prestație jalnică, cu pusee lacrimogene, pe directorul general Adrian Negraru și pe președintele consiliului de administrație, Gigel Caliga, încercând să arate cum lumina venită de la experții ALDE a fost stinsă samavolnic de Primarul urbei, cel care nu se miluiește să lea dea cât au ei nevoie și vai, ce nevoi mari au băieții ăștia.

În cele din urmă, ALDE Negraru și Caliga au luat singura decizie sănătoasă la cap de când încurcă treburile prin târg și și-au anunțat demisiile din funcțiile pe care le-au ocupat în numele și folosul ALDE în Transurb. De menționat că Gigel Caliga și-a mai dat odată demisia acum câteva luni, de data aceea din funcția de director general al societății de transport și dacă tot ne-a arătat că nu-i capabil să conducă compania din postura modestă de manager, de factor executiv adicătelea, s-a uns cu algoritmul majoritar până a ajuns președinte al consiliului de administrație, adică exact ăla care-i dă ordine directorului general.

22196443_1768682553172924_8317315626561730377_nDe altfel, dacă vă uitați pe profilul de Facebook al ”expertului” Caliga, este ușor să vă faceți o imagine destul de completă asupra personajului, nu din poveștile pe care le spune el ci din poveștile pe care le spun fotografiile sale de profil despre el: Într-una-i cu un pahar de vin în mână sub un poster pe care scrie ”Salvați apa, beți bere”, iar în cealaltă cu trabucu-ntre ”dește”, sub alt poster, pe care scrie ALDE. Din amândouă se prelinge o mitocănie slinoasă.

Ca să aibă un  final pe măsură, săptămâna nebunilor s-a încheiat (cum altfel?) cu un comunicat al președintelui ALDE, Cristian Dima, care a răspuns strigătului de disperare strigat de corul experților ALDE din TRANSURB:

Cristiiiiii !!!  CRISTIIIIIII !!!! Chemați-l bă pe Cristi!

Și Cristi a venit și a comunicat. A comunicat un comunicat prin care comunică nimic.

Face un talmeș-balmeș total între politică, administrație și delicatesuri gramaticale. Ba culmea tupeului, vine și spune că ”dezavuează (sic!) orice încercare de a transforma situația oricărei societăți a consiliului local sau județean așa cum este și Transurb într-o chestiune politică, ce ar putea fi folosită pentru interesele unor anumite persoane”.

Pe bune? După ce ALDE a căpușat Transurb-ul de-au supt și vaselina din rulmenți, acum luăm moaca aia solemnă de ”preocupați de soarta gălățeanului” și dăm lecții și sfaturi.

Mda… Interese personale zice omu’… Buuuun. Păi la atâta solemnitate și gravitate, trebui să luăm lucrurile-n serios și noi și să-i dăm o mână de ajutor să curețe, dom’le, societatea aia de căpușe politice, că aici are mare dreptate: sunt multe, sunt rele, sunt lacome și… sunt membri ALDE.

Genica Totolici: Adio, dar rămân cu tine.

33020339_1730259917020504_4672980673529643008_n

Genica Totolici, membru de seamă al ALDE, e președinte al organizației județene de femei și vicepreședinte a municipalei de Galați a partidului pe care Dima îl păstorește pe mănoasele plaiuri din garajele Transurb.

Până la sfârșitul anului trecut Genica Totolici a condus Transurbul. Vreo 12 ani… Un fleac, ar zice Dima. Da, un fleac, dar l-a ciuruit ca nimeni alta. Am văzut toți cam unde a dus Genica Totolici Transurbul și l-am crezut și pe Dima, care a cerut-o schimbată de la volanul cașcarabetei și înlocuită cu un ”expert cu expertiză”, desigur, nimeni altul decât Gigel Caliga.

S-a stropșit Cristi Dima la presă, a îngroșat iar vocea, a anunțat că-i retrage nu știu ce sprijin politic, că o dă afară, ce mai calea-valea, plângeau și caii de la dric de oful Genicăi, așa era jalea de mare că o lasă pe drumuri. Probabil că după ce a oropsit-o cât a oropsit-o, făcând curat prin bancurile cu scule de la Transurb, Dima a găsit o pilă. S-a uita la ea, a cântărit-o, a măsurat-o și la final și-a zis: ”Mă, dar chiar așa, ce am eu cu fata asta?”

Ca să ne arate că politica și administrația nu se încurcă la ALDE, ci de către ALDE, Dima a uns-o pe Genica președinte al organizației municipale Galați și i-a asigurat un post călduț, unde altundeva decât la … Transurb, bine-nțeles.

Drept mulțumire, Genica a fost grijulie cu bugetul societății și asta nu oricând, ci chiar înainte să predea mandatul. Nu mă refer la bugetul societății TRANSRB SA, al cărei director general încă era, ci la cel al societății Eurotransdar, o căpușă mică dar cu țeava groasă și efecte mari.

În 2015 Transurb a contractat cu ArcelorMittal servicii de transport de persoane, planificând aproximativ 110.000 de kilometri, și realizând efectiv  86.000 km, cu o valoare de 533.000 lei/luna. Este vorba de ceea ce toți cunoaștem sub numele de ”Convenție”.

Din octombrie 2016, Transurb subcontractează 12.000 de kilometri operatorului privat Eurotransdar motivând decizia prin lipsa capacității de transport. Probabil că vă aduceți aminte că în vara lui 2016, Marius Stan și Genica Totolici jubilau umed că au adus autobuze noi, e drept, SH-uri, dar că în sfârșit aveau cu ce să asigure cursele în Galați. Cu alte cuvinte, s-a mărit capacitatea atât de mult că nu au mai fost în stare să-și acopere obligațiile contractuale și au cedat din venituri unor operatori privați. Foarte tare!

După încă un an de destoinică și luminată conducere, Eurotransdar a ajuns la 15.000 de kilometri supți din foaia de parcurs a Transurb-ului, dar bomba vine în noiembrie 2017, cu câteva zile înainte ca Genica să-și strângă macrameurile din biroul de director, când, probabil ca urmare a unei analize profunde, comunică celor de la ArecelorMittal că Transurb-ul se află în starea în care riscă să nu-și mai poată presta serviciile și sugerează combinatului să apeleze direct la subcontractorii săi. Astfel, prestațiile societății publice de transport către combinat se reduc la un număr planificat de 46.000 de kilometri din care realizează efectiv aproximativ 30.000, micșorând veniturile la aproximativ 180.000 lei, adică mai puțin cu vreo 350.000 de lei pe lună față de 2015.

Nu-i așa că ați lăcrimat toți de mila lui Negraru și a lui Caliga când vă spuneau povești despre venituri neîncasate?

Mădălina Pocriș: Nu există-n lumea asta frate ca al meu

Alături de Genica Totolici, adresa de renunțare la venituri de 350.000 de lei pe lună este semnată și de șefa departamentului Exploatare-Comercial din Transurb, doamna Mădălina Pocriș. Și ca să vezi coincidență, doamna Pocriș este și vicepreședinte al organizației municipale Galați a… aaa? …. ALDE!

Da, ALDE, partidul acela plin de experți cu expertiză, care nu cară politica-n administrație și nici banii la bugetul local, ci în conturile Eurotransdar, operatorul privat care asigură astăzi Convenția. Cât pe ce să uităm să spunem că director al firmei Eurotransdar este Ștefan Pocriș, fratele doamnei Pocriș, dar cred că asta nu înseamnă nimic altceva decât o altă coincidență din foarte multele coincidențe care se întâmplă în parohia lui Cristian Dima.

Constantin Graur: Când preludiu-i prea lung, mandatul se termină ante-portas

Lunga serie de contracte și acte adiționale prin care Transurb a pierdut kilometru cu kilometru și leu cu leu din contractul pentru Convenție este semnată și de Constantin Graur, șeful serviciului Exploatare din cadrul SC Transurb SA, cel care i-a succedat Genicăi Totoilci pentru doar câteva zile în funcția de director general. Asta e… când te rogi două ore, riști să iți ceri scuze alte două și gata, pleci acasă.

Dar domnul Graur este și el membru și nu orice membru, adică e ditai vicepreședintele organizației județene a … a? … hai!… a cui?… hai ca nu-i chiar greu! Desigur, stimați cititori, desigur că este membru ALDE. Da, partidul acela de oameni supărați pe actuala putere ce conduce samavolnic și de una singură Galațiul, partidul acela care face opoziție până stoarce și ultimul leu de la buget. Da, vorbim tot de ALDE.

Familie mare, remunerație de la buget. Curat murdar, coane Dima!

Până la urmă ALDE este chiar o mare familie. Dacă iei o cafea pe terasă la Olimpic și strigi ”Finuleeee!!!”, jumătate din conducerea ALDE dă buzna afară din sediu. Între ei se numără și tristul, proaspătul demisionar, Adrian Negraru, că-i și el finul cuiva. Mai exact e finul Genicăi Totolici, că dacă era finul lui nea Vasile, pompierul de la depou, mai ajungea director general când își vedea ceafa.

33049118_1730258993687263_5755163693109215232_nTot în familia asta mare încuscrită printre anvelopele Transurb-ului se numără și Adrian Smărăndoiu, fost președinte și actual membru al consiliului de administrație, dar cum Smărăndoiu e un fel de ”metrosexual politic” și a trecut cam prin toate partidele și toate pozițiile din Galați, nu-l numărăm la neamurile bune, ci la alea ”din partea fimeii”. Rămâne totuși o probă de ”bune practici” ALDE.

Povestea despre cum funcționează Transurb-ul în calitatea sa dublă de societate publică de transport și anexă privată a ALDE este doar la episodul 1. Abia a început.

Așa începe orice sfîrșit.

Share on FacebookShare on Google+Tweet about this on Twitter

Articole scrise de